Küçük abdest yapılan toprak kuruduktan sonra elbiseye sürülse elbise kirlenmiş olur mu?
Küçük abdest yapılan toprak kuruduktan sonra elbiseye sürülse elbise kirlenmiş olur mu?
Ziyaretçi
Küçük Abdest Yapılan Toprak Kuruduktan Sonra Elbiseye Sürülse
Küçük abdest yapılan toprak kuruduktan sonra elbiseye sürülse elbise kirlenmiş olur mu? Namaz kılmak isteyen kimsenin vücudunun, elbisesinin ve üzerinde.
Küçük Abdest Yapılan Toprak Kuruduktan Sonra Elbiseye Sürülse?
Küçük abdest yapılan toprak kuruduktan sonra elbiseye sürülse elbise kirlenmiş olur mu? Namaz kılmak isteyen kimsenin vücudunun, elbisesinin ve üzerinde.
Temizlik
Kurumuş necasetin elbiseye dokunması ile elbise kirlenmiş olur mu? Küçük abdest yapılan toprak kuruduktan sonra elbiseye sürülse elbise kirlenmiş olur mu ?
Standart Sorularda Ara
Kurumuş necasetin elbiseye dokunması ile elbise kirlenmiş olur mu? Küçük abdest yapılan toprak kuruduktan sonra elbiseye sürülse elbise kirlenmiş olur mu .
Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular
TAHARET TEMİZLİK
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Namaz kılmak isteyen kimsenin vücudunun, elbisesinin ve üzerinde namaz kılmak istediği yerin temiz olması şarttır. Necaset bulaşan toprak kuruduğunda, yerinde necasete ait bir iz kalmamışsa, Hanefilere göre oranın kuruması temizlenmesi sayılır. Dolayısıyla elbise böyle bir toprağa değmekle pislenmiş olmaz ve o yerde de namaz kılınabilir (Merğinani, el-Hidaye, I, 35; İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, I, 311). İmam-ı Şafii ise böyle bir yerde namaz kılınamayacağı görüşündedir (Nevevi, el-Mecmu’, Mektebetü’l-İrşad, Cidde, ts. , II, 250).bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıNamaz kılmak isteyen kimsenin vücudunun, elbisesinin ve üzerinde namaz kılmak istediği yerin temiz olması şarttır. Necaset bulaşan toprak kuruduğunda, yerinde necasete ait bir iz kalmamışsa, Hanefilere göre oranın kuruması temizlenmesi sayılır. Dolayısıyla elbise böyle bir toprağa değmekle pislenmiş olmaz ve o yerde de namaz kılınabilir (Merğinani, el-Hidaye, I, 35; İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, I, 311). İmam-ı Şafii ise böyle bir yerde namaz kılınamayacağı görüşündedir (Nevevi, el-Mecmu’, Mektebetü’l-İrşad, Cidde, ts. , II, 250).14 Şubat 2015 - 08:10:09
Son Sorular:
2426 Gün 0 Saat 41 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
2995 Gün 14 Saat 52 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3026 Gün 5 Saat 34 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3036 Gün 3 Saat 16 dk. önce soruldu
cansu sordu
3039 Gün 22 Saat 35 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3047 Gün 21 Saat 40 dk. önce soruldu
emre sordu
3050 Gün 23 Saat 26 dk. önce soruldu
berkay sordu
3054 Gün 17 Saat 44 dk. önce soruldu
ali sordu
3057 Gün 1 Saat 25 dk. önce soruldu
canan sordu
3057 Gün 7 Saat 55 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3061 Gün 17 Saat 37 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3069 Gün 0 Saat 50 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3073 Gün 21 Saat 31 dk. önce soruldu
hakan sordu
3077 Gün 22 Saat 7 dk. önce soruldu
arda sordu
3079 Gün 19 Saat 28 dk. önce soruldu
Kerem sordu