Farklı mezhepten olan imamın arkasında kılınan namaz geçerli midir?
Farklı mezhepten olan imamın arkasında kılınan namaz geçerli midir?
Ziyaretçi
Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular
MEZHEPLER
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Herhangi bir fıkıh mezhebine bağlı olan kişi, başka mezhepten olan bir imamın arkasında namazını kılabilir. İmamla cemaat arasındaki mezhep farkı, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. İmama uyan kişi de imamın, kendi mezhebindeki namaz için gerekli şartları yerine getirip getirmediğini araştırmakla sorumlu değildir. Ancak imama uyan kişi imamın kendi mezhebine göre abdesti olmadığını kesin olarak biliyorsa Hanefi ve Şafii mezhebine göre bu kişinin o imama uyarak kılacağı namaz sahih olmaz. Örneğin burnu kanadığı halde abdest almadan namaz kıldıran bir Şafii’nin arkasında Hanefi mezhebinden birinin kıldığı namaz geçerli değildir.
Maliki ve Hanbeli mezhebine göreyse imamın namazı kendi mezhebine göre sahih oluyorsa, imama uyan kişinin mezhebine göre sahih olmasa dahi, ona uyan kişinin namazı geçerlidir. Zira onlara göre önemli olan imamın namazının kendi mezhebine göre sahih olmasıdır. Örneğin Maliki veya Hanbeli birisinin, başının tamamını mesh etmemiş dahi olsa bir Hanefi veya Şafii imamın arkasında kıldığı namaz geçerlidir.
bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıHerhangi bir fıkıh mezhebine bağlı olan kişi, başka mezhepten olan bir imamın arkasında namazını kılabilir. İmamla cemaat arasındaki mezhep farkı, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. İmama uyan kişi de imamın, kendi mezhebindeki namaz için gerekli şartları yerine getirip getirmediğini araştırmakla sorumlu değildir. Ancak imama uyan kişi imamın kendi mezhebine göre abdesti olmadığını kesin olarak biliyorsa Hanefi ve Şafii mezhebine göre bu kişinin o imama uyarak kılacağı namaz sahih olmaz. Örneğin burnu kanadığı halde abdest almadan namaz kıldıran bir Şafii’nin arkasında Hanefi mezhebinden birinin kıldığı namaz geçerli değildir.
Maliki ve Hanbeli mezhebine göreyse imamın namazı kendi mezhebine göre sahih oluyorsa, imama uyan kişinin mezhebine göre sahih olmasa dahi, ona uyan kişinin namazı geçerlidir. Zira onlara göre önemli olan imamın namazının kendi mezhebine göre sahih olmasıdır. Örneğin Maliki veya Hanbeli birisinin, başının tamamını mesh etmemiş dahi olsa bir Hanefi veya Şafii imamın arkasında kıldığı namaz geçerlidir.
14 Şubat 2015 - 08:10:30
Son Sorular:
2429 Gün 11 Saat 35 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
2999 Gün 1 Saat 46 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3029 Gün 16 Saat 28 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3039 Gün 14 Saat 9 dk. önce soruldu
cansu sordu
3043 Gün 9 Saat 28 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3051 Gün 8 Saat 34 dk. önce soruldu
emre sordu
3054 Gün 10 Saat 20 dk. önce soruldu
berkay sordu
3058 Gün 4 Saat 38 dk. önce soruldu
ali sordu
3060 Gün 12 Saat 19 dk. önce soruldu
canan sordu
3060 Gün 18 Saat 49 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3065 Gün 4 Saat 31 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3072 Gün 11 Saat 44 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3077 Gün 8 Saat 25 dk. önce soruldu
hakan sordu
3081 Gün 9 Saat 1 dk. önce soruldu
arda sordu
3083 Gün 6 Saat 22 dk. önce soruldu
Kerem sordu