Cuma26.04.2024

Kurbanın dini dayanağı nedir?

Kurbanın dini dayanağı nedir?

Ziyaretçi

Kurbanın Dinî Dayanağı Nedir?

Genel anlamda kurbanın bir ibadet olduğuna dair Kur an-ı Kerim de birçok ayet Hz.İbrahim in oğlu Hz.İsmail in yerine, Allah tarafından bir kurbanın verildiği.

Kurban Özel Dosyası

Kurban ne demektir?Kurbanın dini dayanağı nedir?Kurban kesmenin dini hükmü nedir?Kurban ne için kesilir?Kimler kurban kesmelidir?Ailede.

Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular

Kurbanın dini dayanağı nedir? Kurbanın meşru oluşu Kur an-ı Kerim, Sünnet, İslam alimleri ve İslam ümmetinin görüş birliği icma ile sabit bir ibadettir.

Kurbanın Dini Dayanağı Nedir?

Mumsema Kurbanın dinî dayanağı nedir? Kurbanın meşru oluşu Kur an-ı Kerim, Sünnet, İslam alimleri ve İslam ümmetinin görüş birliği icma.

Kurbanın Dini Dayanağı Nedir?

Kurbanın Dini Dayanağı Nedir?Soru: Hocam Kurban Kesmenin Dinimizdeki Yeri Nedir Bu Konuda Ayet Var mıdır?Soru: Hocam Kurban.

Kurbanın Dini Dayanağı Nedir? »

Kurban kesmek, ilk insanla beraber başlamıştır. Hz.Adem in çocukları Allah için kurban kesmişlerdi, ama birisinin niyeti halis olmadığı için onun.

Kurban Rehberi

3 Kurbanın dinî dayanağı nedir? Kurbanın meşru oluşu Kur an-ı Kerim, Sünnet, İslam alimleri ve İslam ümmetinin görüş birliği icma ile sabit bir ibadettir.

Kurbanın Dini Dayanağı Nedir

kurbanın dinimizde önemi- kurban kesmek - kurbanın kuranda yeri soru:Kurbanın Dini Dayanağı Nedir? cevap Kurbanın meşru kılınmış bir.

Kurbanın Dinî Dayanağı Nedir?

Akıllı, hür, mukim ve dini ölçülere göre zengin sayılan mümin, ilahî rızayı kazanmak Kurban kesilirken besmele çekilmesinin hükmü nedir?

Cevap Gönder:

Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Kurbanın meşru oluşu Kur’an-ı Kerim, Sünnet, İslam alimleri ve İslam ümmetinin görüş birliği (icma) ile sabit bir ibadettir. Kurbanın meşru bir ibadet olduğuna dair Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in yerine bir kurbanın, Allah tarafından kendilerine fidye (kurban) olarak verildiği açıkça bildirilmektedir (Saffat, 37/107).

Kurban’ın meşruiyetine işaret eden başka ayetler de vardır: "Kendilerine rızık olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belirli günlerde Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin." (Hacc, 22/28) "Her ümmet için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye kurban kesmeyi meşru kıldık." (Hacc, 22/34) "Kurbanlık büyükbaş hayvanları da sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır. Onlar saf saf sıralanmış dururken kurban edeceğinizde üzerlerine Allah’ın adını anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan siz de yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik.", "Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir." (Hacc, 22/36-37)

Bu ayetlerde zikredilen hayvan kesiminin, et ihtiyacı temini için kesilen hayvanlar olmadığı, bunların ibadet amaçlı birer uygulama oldukları gayet açıktır. Et ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, asıl olanın ihlas ve takva olduğunun bizzat ayetin metninde yer alması bunu açıkça ortaya koymaktadır.

Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı bir ibadet olarak kabul etmiş ve bizzat kendisi de kurban kesmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.)’in, meşru kılınmasından itibaren vefat edinceye kadar her yıl kurban kestiği bilinmektedir (Tirmizi, Edahi 11; bkz. Buhari, Hac, 117, 119; Müslim, Edahi 17).

Sahih hadis kaynaklarında yer alan rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban bayramında, Allah katında en sevimli ibadetin kurban kesmek olduğunu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında makbul olacağını ve kurban edilen hayvanın boynuzu, tırnağı da dahil olmak üzere her şeyinin kişinin hayır hanesine yazılacağını ifade edip; bu ibadetin Allah rızası için yapılmasını tavsiye etmiştir (Tirmizi, Edahi 1; İbn Mace, Edahi 3).

Hicretin ikinci yılından itibaren bugüne kadar bütün Müslümanların kurban kesmeleri, bu konuda bir icma-ı ümmet olduğunu göstermektedir (İbn Kudame, Muğni, Beyrut, XI, 95).

bu yoruma cevap yazıyorsunuz...

Bu Soruya Gelen Cevaplar:

Misafir KullanıcıKurbanın meşru oluşu Kur’an-ı Kerim, Sünnet, İslam alimleri ve İslam ümmetinin görüş birliği (icma) ile sabit bir ibadettir. Kurbanın meşru bir ibadet olduğuna dair Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in yerine bir kurbanın, Allah tarafından kendilerine fidye (kurban) olarak verildiği açıkça bildirilmektedir (Saffat, 37/107).

Kurban’ın meşruiyetine işaret eden başka ayetler de vardır: "Kendilerine rızık olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belirli günlerde Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin." (Hacc, 22/28) "Her ümmet için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye kurban kesmeyi meşru kıldık." (Hacc, 22/34) "Kurbanlık büyükbaş hayvanları da sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır. Onlar saf saf sıralanmış dururken kurban edeceğinizde üzerlerine Allah’ın adını anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan siz de yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik.", "Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir." (Hacc, 22/36-37)

Bu ayetlerde zikredilen hayvan kesiminin, et ihtiyacı temini için kesilen hayvanlar olmadığı, bunların ibadet amaçlı birer uygulama oldukları gayet açıktır. Et ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, asıl olanın ihlas ve takva olduğunun bizzat ayetin metninde yer alması bunu açıkça ortaya koymaktadır.

Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı bir ibadet olarak kabul etmiş ve bizzat kendisi de kurban kesmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.)’in, meşru kılınmasından itibaren vefat edinceye kadar her yıl kurban kestiği bilinmektedir (Tirmizi, Edahi 11; bkz. Buhari, Hac, 117, 119; Müslim, Edahi 17).

Sahih hadis kaynaklarında yer alan rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban bayramında, Allah katında en sevimli ibadetin kurban kesmek olduğunu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında makbul olacağını ve kurban edilen hayvanın boynuzu, tırnağı da dahil olmak üzere her şeyinin kişinin hayır hanesine yazılacağını ifade edip; bu ibadetin Allah rızası için yapılmasını tavsiye etmiştir (Tirmizi, Edahi 1; İbn Mace, Edahi 3).

Hicretin ikinci yılından itibaren bugüne kadar bütün Müslümanların kurban kesmeleri, bu konuda bir icma-ı ümmet olduğunu göstermektedir (İbn Kudame, Muğni, Beyrut, XI, 95).14 Şubat 2015 - 08:02:24

Son Sorular:

2419 Gün 21 Saat 14 dk. önce soruldu

Guinness rekorlar kitabına nasıl başvurulur?

Ceylan Ahıgül sordu

2989 Gün 11 Saat 25 dk. önce soruldu

lipomagnet nedir? lipo magnet işe yarar mı?

ece çakır sordu

3020 Gün 2 Saat 7 dk. önce soruldu

Goji berry aktarlarda bulunur mu?

Erhan Yiğit sordu

3029 Gün 23 Saat 48 dk. önce soruldu

deyim olarak adı çıkma ne demek?

cansu sordu

3033 Gün 19 Saat 7 dk. önce soruldu

Hayvanların olmadığı bir dünya bizi nasıl etkiler?

mustafa 224 sordu

3041 Gün 18 Saat 13 dk. önce soruldu

kumru kuşu vurmak günahmı?

emre sordu

3044 Gün 19 Saat 58 dk. önce soruldu

göz nuru dökmek deyiminin anlamı

berkay sordu

3048 Gün 14 Saat 16 dk. önce soruldu

voleybol federasyonu hangi tarihte kurulmuştur?

ali sordu

3050 Gün 21 Saat 57 dk. önce soruldu

ultra liquid zeolite kansere iyi gelir mi?

canan sordu

3051 Gün 4 Saat 27 dk. önce soruldu

Burun Bandı üzerine mesh yapılabilir mi?

Şükrü Kum sordu

3055 Gün 14 Saat 10 dk. önce soruldu

gojidiet çayı nedir? gojidiet kullanan var mı?

Meltem Akar sordu

3062 Gün 21 Saat 22 dk. önce soruldu

bir sayı bir sayının yüzde kaçıdır? nasıl hesaplanır?

Ali Kurtulmuş sordu

3067 Gün 18 Saat 3 dk. önce soruldu

ahi evran ne zaman doğmuş ve ne zaman ölmüştür?

hakan sordu

3071 Gün 18 Saat 39 dk. önce soruldu

iki ayağı bir pabuca girmek deyiminin anlamı nedir?

arda sordu

3073 Gün 16 Saat 1 dk. önce soruldu

İnsan ve hayvanlar doğal unsur mudur?

Kerem sordu