Cuma namazının sahih olması için şehirde kılınması şart mıdır?
Cuma namazının sahih olması için şehirde kılınması şart mıdır?
Ziyaretçi
Cuma Namazı Ve Zuhr
Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah ın lütfundan nasibinizi arayın. C. Cuma Namazı ile Yükümlü Olmanın Şartları İslam bilginleri Cuma namazının sahih olması için, Cuma namazının şehir veya şehir hükmünde bir yerleşim.
Cuma Namazının Şartları
a Cuma Namazının Vücûb ŞartlarıBir kimseye cuma namazının farz olması, o kimsede. Şehir.İslam bilginleri cuma namazı kılınacak yerin şehir veya şehir.
Cuma Namazının Farzları
Hanefi de Cuma namazının farz olabilmesi için iki şart vardır: Eda şartlarından biri yoksa, namaz sahih olmaz. Bugün muhtarı veya jandarması bulunan köyler şehir hükmündedir. Cumanın kabul olması şüpheli olan yerlerde, Cuma namazının son sünneti ile vaktin Sual: Gözleri görmeyene cuma namazı farz mıdır?
Cuma Namazının Şartları
Hanefi de Cuma namazının farz olabilmesi için iki şart vardır: Vücub şartları yoksa, sahih olur. Eda şartları yedidir: 1- Namazı şehirde kılmak. Cuma namazı kılmanın şartları yoksa, Cuma namazına gitmek yine şart mıdır? Vera sahibi [ Salih] imam ile kılınan iki rekat namaz, fasık ile kılınan bin rekattan daha faziletlidir..
Cuma Namazının Sahih Olması İçin Şehirde Kılınması Şart Mıdır?
İslam bilginleri cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde bir yerleşim birimi olmasını şart koşmuşlardır. Kaynaklarda geçen bu şehir/mısr.
Cuma Namazının Sıhhat Şartları
Hanefi Mezhebine göre köylerde Cuma namazı kılınır mı? Cuma namazını farz kılan Cuma namazının sahih olması için bir diğer şart da; 6- Bir toplum namazı .
Cuma Namazı Sadece Camide Mi Kılınır? Yurt Pansiyon Fabrika Ve
Cumanın farz olması için bazı şartlar olduğu gibi, sahih olması için de bazı şartlar vardır. Bu şartlar 6 - Cuma kılınacak yer, şehir veya şehir hükmünde olmalı.
Cuma Namazının Sahih Olmasının Şartları
Cuma Namazının Sahih Olmasının Şartları. 1- Cuma namazı kılınan yerin şehir veya köy olması. 2- Cuma namazı farz olan kırk müslüman. Devlet başkanı veya valilerin bizzat cuma namazı kıldırmaları gerekli midir? İbnü l-Münzir şöyle.
Cuma Namazı Ve Zuhr
Şu halde kurbanlıklarda yaş şartı, onların kuzulayacak seviyeye gelmiş olma halleri ile Bilindiği gibi Cuma namazı, diğer namazlara benzemeyip bireysel olarak eda Mısr şehir ve izn-i hakim şartların vücudu ve adem-i vücudu, farz olan. köylerde Cuma kılmak caiz midir, Cuma namazı bir yerde mi kılınır, zuhr-u ahir.
Cuma Namazının Şartları
1 Bu şartlar vücub şartları ve sıhhat şartları olmak üzere iki çeşittir. Vücub şartları, Cuma namazı kılmakla yükümlü olmanın şartlarıdır; sıhhat şartları ise kılınan namazın sahih yani geçerli olmasının şartlarıdır. Sıhhat şartları Bu vakit çıktı mı, artık cuma namazını kılmak veya kaza etmek caiz olmaz. O günün.
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
İslam bilginleri cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde bir yerleşim birimi olmasını şart koşmuşlardır. Kaynaklarda geçen bu şehir/mısr ifadesinin günümüzde, büyük veya küçük yerleşim birimi olarak anlaşılması gerekir. Zira Hz. Peygamber, ilk cuma namazını, Mekke’den Medine’ye hicreti esnasında Salim b. Avf oğullarının ikamet ettiği Ranuna adı verilen bir vadide kıldırmıştır (Muhammed Afif ez-Za’bi, Muhtasaru Sireti İbn Hişam, 102).
Ayrıca Hz. Peygamber, "Bir yerleşim biriminde, sadece dört kişi bulunsa bile, cuma namazı kılmak farzdır." (Beyhaki, es-Sünenü’l-Kübra, III/255) buyurmuştur. Buna göre, farzı eda edecek sayıda cemaatin bulunduğu köy, belde, şehir gibi büyük veya küçük tüm yerleşim birimlerinde kılınan cuma namazı sahihtir.bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir Kullanıcıİslam bilginleri cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde bir yerleşim birimi olmasını şart koşmuşlardır. Kaynaklarda geçen bu şehir/mısr ifadesinin günümüzde, büyük veya küçük yerleşim birimi olarak anlaşılması gerekir. Zira Hz. Peygamber, ilk cuma namazını, Mekke’den Medine’ye hicreti esnasında Salim b. Avf oğullarının ikamet ettiği Ranuna adı verilen bir vadide kıldırmıştır (Muhammed Afif ez-Za’bi, Muhtasaru Sireti İbn Hişam, 102).
Ayrıca Hz. Peygamber, "Bir yerleşim biriminde, sadece dört kişi bulunsa bile, cuma namazı kılmak farzdır." (Beyhaki, es-Sünenü’l-Kübra, III/255) buyurmuştur. Buna göre, farzı eda edecek sayıda cemaatin bulunduğu köy, belde, şehir gibi büyük veya küçük tüm yerleşim birimlerinde kılınan cuma namazı sahihtir.14 Şubat 2015 - 08:08:16
Misafir Kullanıcıİslam bilginleri cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde bir yerleşim birimi olmasını şart koşmuşlardır. Kaynaklarda geçen bu şehir/mısr ifadesinin günümüzde, büyük veya küçük yerleşim birimi olarak anlaşılması gerekir. Zira Hz. Peygamber, ilk cuma namazını, Mekke’den Medine’ye hicreti esnasında Salim b. Avf oğullarının ikamet ettiği Ranuna adı verilen bir vadide kıldırmıştır (Muhammed Afif ez-Za’bi, Muhtasaru Sireti İbn Hişam, 102).
Ayrıca Hz. Peygamber, "Bir yerleşim biriminde, sadece dört kişi bulunsa bile, cuma namazı kılmak farzdır." (Beyhaki, es-Sünenü’l-Kübra, III/255) buyurmuştur. Buna göre, farzı eda edecek sayıda cemaatin bulunduğu köy, belde, şehir gibi büyük veya küçük tüm yerleşim birimlerinde kılınan cuma namazı sahihtir.14 Şubat 2015 - 08:08:16
Son Sorular:
2427 Gün 16 Saat 45 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
2997 Gün 6 Saat 57 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3027 Gün 21 Saat 38 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3037 Gün 19 Saat 20 dk. önce soruldu
cansu sordu
3041 Gün 14 Saat 39 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3049 Gün 13 Saat 44 dk. önce soruldu
emre sordu
3052 Gün 15 Saat 30 dk. önce soruldu
berkay sordu
3056 Gün 9 Saat 48 dk. önce soruldu
ali sordu
3058 Gün 17 Saat 29 dk. önce soruldu
canan sordu
3058 Gün 23 Saat 59 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3063 Gün 9 Saat 41 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3070 Gün 16 Saat 54 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3075 Gün 13 Saat 35 dk. önce soruldu
hakan sordu
3079 Gün 14 Saat 11 dk. önce soruldu
arda sordu
3081 Gün 11 Saat 33 dk. önce soruldu
Kerem sordu