Bayanların kendi aralarında yaptıkları "gün" adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Bayanların kendi aralarında yaptıkları "gün" adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Ziyaretçi
Diyanet Para Ve Altın Caiz
Diyanet: Para ve altın caiz haberi için hemen tıklayın! DİYANET İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, kadınların gün adı altında aralarında yaptıkları toplantılarda para toplayıp kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Güncel Ticarî Meseleler
. kazanmak dinen caiz olur mu? Bayanların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Bayanların Kendi Aralarında Yaptıkları Gün Dönüşümlü Olarak
Mumsema Bayanların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Din İşleri Yüksek Kurulu Para Yerine Altın Günü Yapın
Bir vatandaşın Bayanların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Namazın Kazası Var Mı?
GÜN PARASI Bayanların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Tam Metin Pdf
Soruların özü şudur: Kadınların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir? Soruya .
İslam Ticaret Hukuku Sorular
Para peşin, mal vadeli selem olarak yapılan satım akdi caiz midir? Ana Konu:.. Ayrıca mevcut ürünü toplama sırasında hangisinin alıcıya hangisinin satıcıya ait olduğu belli değildir.. Bayanların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?
Resulullaha Salevat Verelim
Bir vatandaşın Bayanların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir? sorusunu.
Çeşitli Sual Ve Cevaplar
Paket içinden çıkan malı ve kağıdı götürüp verilecek şeyi almak günah olur mu Sual: Şifa ayetlerini muska yaparak üzerimizde taşımak caiz mi? Çiçeğe verilecek parayı, namaz kılan fakire sadaka vermek daha iyidir. Toplayıp denize atılabilir.. Kadınların el işi yapması, dantel, örgü vs. mubah eğlence olarak caiz mi?
Yahudilik
Muhafazakar ve Reformist Yahudilik daha liberaldir ama aralarındaki fark, Tanrı İsrailoğulları ve onların soyundan gelenler ile bir akit yapmış, Tanrı nın kanunları ve emirleri Tam bir imanla inanırım ki, Adı Kutsal olan Yaradan ın bedeni yoktur ve. Talmud, Mişna ve Gemara adı verilen eserlerin bütününe verilen isimdir.
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Borç verme İslam’da teşvik edilen bir husustur. İnsanların muhtaç olan kişilere borç vermeleri sadaka sevabı olan bir davranıştır (İbn Abidin, Reddu’l-muhtar, VIII, 382).
Borç vermede önemli olan, borç karşılığında herhangi bir fazlalığın şart koşulmaması, borç verenin ya da alanın zarara uğratılmamasıdır (Kasani, Bedaiu’s-sanai, VII, 394-395).
Kadınlar arasında tertip edilen toplantılarda her bir katılımcının toplanan meblağı dönüşümlü olarak her ay içlerinden birine vermeleri şeklindeki uygulamada bir sakınca yoktur. Çünkü bu, sonuçta bir borç verme işlemidir.
Ancak enflasyonist ortamlarda katılımcılardan bir kısmına sıra gelmesi için beklenmesi gereken süre içinde parada vuku bulacak değer kaybından doğan zararı önlemek için borçlanmanın altın gibi daha az değişken bir değerden olması daha uygun olur. Çünkü paranın değerinin artması halinde sırası önce gelenler; eksilmesi halinde ise sırası sonra gelenler zarara uğramış olacaktır. Değer kaybı durumunda borçların misliyle değil kıymetiyle (borçlanıldığı gündeki alım gücüyle) ödenmesi esastır (Zeylai, Tebyinü’l-Hakaik, IV, 143-144).bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıBorç verme İslam’da teşvik edilen bir husustur. İnsanların muhtaç olan kişilere borç vermeleri sadaka sevabı olan bir davranıştır (İbn Abidin, Reddu’l-muhtar, VIII, 382).
Borç vermede önemli olan, borç karşılığında herhangi bir fazlalığın şart koşulmaması, borç verenin ya da alanın zarara uğratılmamasıdır (Kasani, Bedaiu’s-sanai, VII, 394-395).
Kadınlar arasında tertip edilen toplantılarda her bir katılımcının toplanan meblağı dönüşümlü olarak her ay içlerinden birine vermeleri şeklindeki uygulamada bir sakınca yoktur. Çünkü bu, sonuçta bir borç verme işlemidir.
Ancak enflasyonist ortamlarda katılımcılardan bir kısmına sıra gelmesi için beklenmesi gereken süre içinde parada vuku bulacak değer kaybından doğan zararı önlemek için borçlanmanın altın gibi daha az değişken bir değerden olması daha uygun olur. Çünkü paranın değerinin artması halinde sırası önce gelenler; eksilmesi halinde ise sırası sonra gelenler zarara uğramış olacaktır. Değer kaybı durumunda borçların misliyle değil kıymetiyle (borçlanıldığı gündeki alım gücüyle) ödenmesi esastır (Zeylai, Tebyinü’l-Hakaik, IV, 143-144).14 Şubat 2015 - 08:07:43
Son Sorular:
2432 Gün 1 Saat 41 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3001 Gün 15 Saat 53 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3032 Gün 6 Saat 34 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3042 Gün 4 Saat 16 dk. önce soruldu
cansu sordu
3045 Gün 23 Saat 35 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3053 Gün 22 Saat 40 dk. önce soruldu
emre sordu
3057 Gün 0 Saat 26 dk. önce soruldu
berkay sordu
3060 Gün 18 Saat 44 dk. önce soruldu
ali sordu
3063 Gün 2 Saat 25 dk. önce soruldu
canan sordu
3063 Gün 8 Saat 55 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3067 Gün 18 Saat 37 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3075 Gün 1 Saat 50 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3079 Gün 22 Saat 31 dk. önce soruldu
hakan sordu
3083 Gün 23 Saat 7 dk. önce soruldu
arda sordu
3085 Gün 20 Saat 29 dk. önce soruldu
Kerem sordu