Namazdan sonra camide cemaatin musafaha yapması bidat midir?
Namazdan sonra camide cemaatin musafaha yapması bidat midir?
Ziyaretçi
Namazdan Sonra Camide Cemaatin Musafaha Yapması Bidat Midir?
Ancak namazdan sonra cami içinde veya dışında musafaha yapmayı cemaatle namazın ayrılmaz bir unsuru gibi algılayarak topluca yapılan bir.
Namazlardan Sonra Camide Musafaha Yapmanın Hükmü Nedir?
Fakat vakit namazlardan sonra cemaatin cami içinde sıraya girerek Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Musafaha Yapmak Caiz Midir? Mubah olan bidatlerden birisi de sabah ve ikindi namazlarından sonra tokalaşmaktır. Binaenaleyh namazdan sonra musafaha her halükarda mekruhtur ve.
Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular
NAMAZ
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Musafaha; bir tür hoşgörü, dostluk ve barış ifadesi olarak tokalaşma şeklinde yapılan bir muaşeret şeklidir. Hz. Peygamber bu uygulamaya büyük önem vermiş (Buhari, İsti’zan, 27; Ebu Davud, Edeb, 156) ve "birbiriyle karşılaşan iki müslüman el sıkıştığında, daha oradan ayrılmadan günahları affedilir" (Ebu Davud, Edeb, 156). buyurmak suretiyle musafaha etmeye teşvik etmiştir.
Müslümanlar arasında dostluk, hoşgörü ve kaynaşmaya vesile olması hasebiyle namaz sonrasında musafaha yapmakta dinen bir sakınca yoktur (İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, VI, 381). Ancak namazdan sonra cami içinde veya dışında musafaha yapmayı cemaatle namazın ayrılmaz bir unsuru gibi algılayarak topluca yapılan bir merasim haline getirmek uygun değildir.
bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıMusafaha; bir tür hoşgörü, dostluk ve barış ifadesi olarak tokalaşma şeklinde yapılan bir muaşeret şeklidir. Hz. Peygamber bu uygulamaya büyük önem vermiş (Buhari, İsti’zan, 27; Ebu Davud, Edeb, 156) ve "birbiriyle karşılaşan iki müslüman el sıkıştığında, daha oradan ayrılmadan günahları affedilir" (Ebu Davud, Edeb, 156). buyurmak suretiyle musafaha etmeye teşvik etmiştir.
Müslümanlar arasında dostluk, hoşgörü ve kaynaşmaya vesile olması hasebiyle namaz sonrasında musafaha yapmakta dinen bir sakınca yoktur (İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, VI, 381). Ancak namazdan sonra cami içinde veya dışında musafaha yapmayı cemaatle namazın ayrılmaz bir unsuru gibi algılayarak topluca yapılan bir merasim haline getirmek uygun değildir.
14 Şubat 2015 - 08:08:17
Son Sorular:
2419 Gün 5 Saat 14 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
2988 Gün 19 Saat 25 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3019 Gün 10 Saat 7 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3029 Gün 7 Saat 49 dk. önce soruldu
cansu sordu
3033 Gün 3 Saat 7 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3041 Gün 2 Saat 13 dk. önce soruldu
emre sordu
3044 Gün 3 Saat 59 dk. önce soruldu
berkay sordu
3047 Gün 22 Saat 17 dk. önce soruldu
ali sordu
3050 Gün 5 Saat 58 dk. önce soruldu
canan sordu
3050 Gün 12 Saat 28 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3054 Gün 22 Saat 10 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3062 Gün 5 Saat 23 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3067 Gün 2 Saat 4 dk. önce soruldu
hakan sordu
3071 Gün 2 Saat 40 dk. önce soruldu
arda sordu
3073 Gün 0 Saat 1 dk. önce soruldu
Kerem sordu