Kurban eti, derisi, bağırsakları gibi kurban ürünlerinin satılması caiz midir?
Kurban eti, derisi, bağırsakları gibi kurban ürünlerinin satılması caiz midir?
Ziyaretçi
Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular
KURBAN
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Kurbanın eti, -kısmen veya tamamen- sahibi ve ev halkı tarafından tüketilebileceği gibi, ister zengin, ister yoksul olsun başka kimselere de hediye ve sadaka olarak verilebilir (Ebu Davud, Dahaya, 10).
Ancak kurbanın eti, ve bağırsakları gibi şeylerinin satılması caiz değildir. Ayrıca kurbanların deri, et, yağ, baş, ayak, yün ve süt gibi parçalarının satılması da mekruhtur. (İbn Nüceym, el-Bahru’r-raik, Beyrut, ts. , VIII, 203). Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) "Kim kurbanın derisini satarsa, kurban kesmemiş gibidir." (Beyhaki, es-Sünenü’l-Kübra, Haydarabad, 1344, IX, 294) buyurmuştur. Bu sebeple kurbanın derisi ya da etinin satılması halinde alınan bedelin sadaka olarak verilmesi gerekir (Merğinani, el-Hidaye, IV, 76).
Kurbanın derisi, bir yoksula veya hayır kurumuna bağışlanabileceği gibi, evde namazlık, kalbur ve benzeri ev eşyası yapılarak kullanılmasında da bir sakınca yoktur (Kasani, Bedaiü’s-sanai, V, 81; Merğinani, el-Hidaye, IV, 76).
Kurbanın her hangi bir kısmı kasap ücreti olarak da verilemez. Hz. Ali’den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Resulullah (s.a.s.), develer kesilirken başında durmamı, derilerini ve sırtlarındaki çullarını paylaştırmamı emretti ve onlardan herhangi bir şeyi kasap ücreti olarak vermeyi bana yasakladı ve "Kasap ücretini biz kendimiz veririz."buyurdu (Müslim, Hac, 348; Buhari, Hac, 120; Buyu, 21; Ebu Davud, Menasik, 21).bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıKurbanın eti, -kısmen veya tamamen- sahibi ve ev halkı tarafından tüketilebileceği gibi, ister zengin, ister yoksul olsun başka kimselere de hediye ve sadaka olarak verilebilir (Ebu Davud, Dahaya, 10).
Ancak kurbanın eti, ve bağırsakları gibi şeylerinin satılması caiz değildir. Ayrıca kurbanların deri, et, yağ, baş, ayak, yün ve süt gibi parçalarının satılması da mekruhtur. (İbn Nüceym, el-Bahru’r-raik, Beyrut, ts. , VIII, 203). Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) "Kim kurbanın derisini satarsa, kurban kesmemiş gibidir." (Beyhaki, es-Sünenü’l-Kübra, Haydarabad, 1344, IX, 294) buyurmuştur. Bu sebeple kurbanın derisi ya da etinin satılması halinde alınan bedelin sadaka olarak verilmesi gerekir (Merğinani, el-Hidaye, IV, 76).
Kurbanın derisi, bir yoksula veya hayır kurumuna bağışlanabileceği gibi, evde namazlık, kalbur ve benzeri ev eşyası yapılarak kullanılmasında da bir sakınca yoktur (Kasani, Bedaiü’s-sanai, V, 81; Merğinani, el-Hidaye, IV, 76).
Kurbanın her hangi bir kısmı kasap ücreti olarak da verilemez. Hz. Ali’den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Resulullah (s.a.s.), develer kesilirken başında durmamı, derilerini ve sırtlarındaki çullarını paylaştırmamı emretti ve onlardan herhangi bir şeyi kasap ücreti olarak vermeyi bana yasakladı ve "Kasap ücretini biz kendimiz veririz."buyurdu (Müslim, Hac, 348; Buhari, Hac, 120; Buyu, 21; Ebu Davud, Menasik, 21).14 Şubat 2015 - 08:05:10
Misafir KullanıcıKurbanın eti, -kısmen veya tamamen- sahibi ve ev halkı tarafından tüketilebileceği gibi, ister zengin, ister yoksul olsun başka kimselere de hediye ve sadaka olarak verilebilir (Ebu Davud, Dahaya, 10).
Ancak kurbanın eti, ve bağırsakları gibi şeylerinin satılması caiz değildir. Ayrıca kurbanların deri, et, yağ, baş, ayak, yün ve süt gibi parçalarının satılması da mekruhtur. (İbn Nüceym, el-Bahru’r-raik, Beyrut, ts. , VIII, 203). Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) "Kim kurbanın derisini satarsa, kurban kesmemiş gibidir." (Beyhaki, es-Sünenü’l-Kübra, Haydarabad, 1344, IX, 294) buyurmuştur. Bu sebeple kurbanın derisi ya da etinin satılması halinde alınan bedelin sadaka olarak verilmesi gerekir (Merğinani, el-Hidaye, IV, 76).
Kurbanın derisi, bir yoksula veya hayır kurumuna bağışlanabileceği gibi, evde namazlık, kalbur ve benzeri ev eşyası yapılarak kullanılmasında da bir sakınca yoktur (Kasani, Bedaiü’s-sanai, V, 81; Merğinani, el-Hidaye, IV, 76).
Kurbanın her hangi bir kısmı kasap ücreti olarak da verilemez. Hz. Ali’den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Resulullah (s.a.s.), develer kesilirken başında durmamı, derilerini ve sırtlarındaki çullarını paylaştırmamı emretti ve onlardan herhangi bir şeyi kasap ücreti olarak vermeyi bana yasakladı ve "Kasap ücretini biz kendimiz veririz."buyurdu (Müslim, Hac, 348; Buhari, Hac, 120; Buyu, 21; Ebu Davud, Menasik, 21).14 Şubat 2015 - 08:05:10
Son Sorular:
2418 Gün 21 Saat 9 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
2988 Gün 11 Saat 20 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3019 Gün 2 Saat 2 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3028 Gün 23 Saat 43 dk. önce soruldu
cansu sordu
3032 Gün 19 Saat 2 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3040 Gün 18 Saat 8 dk. önce soruldu
emre sordu
3043 Gün 19 Saat 53 dk. önce soruldu
berkay sordu
3047 Gün 14 Saat 11 dk. önce soruldu
ali sordu
3049 Gün 21 Saat 52 dk. önce soruldu
canan sordu
3050 Gün 4 Saat 22 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3054 Gün 14 Saat 5 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3061 Gün 21 Saat 17 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3066 Gün 17 Saat 58 dk. önce soruldu
hakan sordu
3070 Gün 18 Saat 34 dk. önce soruldu
arda sordu
3072 Gün 15 Saat 56 dk. önce soruldu
Kerem sordu